Dia Yazılım

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Dia Programını aşağıda yer alan adımları sırayla takip ederek kurabilirsiniz.

1.Adım: Bilgisayar tarayıcısından www.dia.com.tr adresinine gidiniz.
2.Adım: Açılan sayfada sayfanın en alt tarafına geliniz ve “Dia İstemci” yazan butona tıklayarak programı bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
3.Adım:  Dia programını bilgisayarınıza indirdikten sonra, indirilen dosyayı çalıştırınız. Kurulum sırasında dil ayarını ve diğer ayarları takip ederek kurulumu gerçekleştirebilirsiniz.
4.Adım: Kurulum işlemi tamamlandı. Artık masaüstünüze gelip DİA simgesine tıkladıktan sonra programa giriş yapabilirsiniz.

Yeni bir stok kartı tanımlama veya eklemek için aşağıdaki işlemleri takip edebilirsiniz.

 1.Adım: DİA Programı açıkldıktan sonra gelen ana ekranda sırayla “STOK —-> Stok Kartı —-> Stok Malzeme Listesi’ne” tıklanır.

2.Adım: Ekrana gelen Stok Listesin’de “F4-Ekle” tuşuna basarak alt tarafta gelen ekranda stok kartımızın hangi türde olmasını istiyorsak seçip ekleme işlemini yapabiliriz.

Daha detaylı bilgi sahibi olmak için aşağıda yer alan video’yu izleyebilirsiniz.

Stok Kartlarında fiyat tanımlama ve güncelleştirme için aşağıdaki işlemleri takip edebilirsiniz.

1.Adım:  DİA programı ana ekranında sırasıyla STOK-Stok Malzeme Listeleri-Stok Malzeme Listesi ‘ne giriniz.

2.Adım:  Tanımlayacağımız ilgili stok kartının üzerine gelin “F5 Değiştir” kısayolunu kullanarak gelen ekranda fiyatları güncelleyebilir ve değiştirebiliriz.

Daha detaylı bilgi sahibi olmak için aşağıda yer video’yu izleyebilirsiniz.

DİA Ana ekranında aşağıdaki adımları takip ederek Stok Listesi karşınıza gelecektir.

1.Adım:  Stok / Stok-Malzeme Listeleri / Depo Sayım Listesi / F4(EKLE) adımları ile “Depo Sayım Fişine” giriş yapıyoruz.

2.Adım: Gelen ekranda bir fiş numarasını, sayım yapacağımız tarihi ve depoyu belirledikten sonra hangi stok üzerinde işlem gerçekleştireceksek onu seçiyoruz.

3.Adım: Daha sonra F2-Başlat butonuna bastıktan sonra açıklama kısmını doldurup tekrar F2-Başlat butonuna basın.

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Yeni bir cari kart veya tanımlama işlemini ekranına ulaşmak için aşağıdaki adımları takip ederek gerçekleştirebilirsiniz.

1.Adım: DİA ana ekranında sırasıyla “Cari —> Cari Kart Listesi’ne” giriniz.

2.Adım: Gelen Cari Kart Listesinde aşağıda yer alan “F4-Ekle” butonuna basarak size uygun cariyi seçip ekleme işlemini yapabilirsiniz.

Diğer detaylar için aşağıdaki video’yu izleyebilirsiniz. 

Cari kart  hesap ekstresi alma ekranına ulaşmak için aşağıdaki sıralamayı takip ediniz.

1.Adım: Raporlar —> Rapor Listesi sıralamasını takip ettiniz ve karşınızda raporlar listesi çıktı.

2.Adım: Stok-Cari-Fatura-Kasa başlığı altında yer alan “Cari Hesap Ekstresi” adlı raporu çalıştırınız.

Merak ettiğiniz diğer bilgiler için aşağıdaki videoyu mutlaka izleyiniz. 

Dia’da Kasa Kartı ekleme bölümünü açmak için aşağıdaki adımları takip ediniz.

1.Adım: Dia ana ekranında iken “Kasa —> Kasa Kart Listesi” adımlarını takip ederek listeyi görüntüleyebilirsiniz.

2.Adım: Yeni bir Kasa Kart listesi eklemek için “F4-Ekle” butonuna basınız.

Daha fazla bilgi için aşağıda yer alan video’yu izleyebilirsiniz. 

DİA’da banka hesaplarını tanımlayabilmek için hesabın ait olduğu bankayı sistemde tanıtmamız gerekmektedir.

1.Adım: Bankayı sisteme eklemek için aşağıdaki sıralamayı takip ediniz.

Dia Ana Ekranında iken —> Genel Tanımlar —> Bankalar —> Aşağıda yer alan “F4-Ekle” butonuna basarak bankanızı sisteme tanımlayın.

2.Adım: İlk adımı yaptı iseniz şimdi yazan sıralamayı takip ederek oluşturacağınız banka hesabını açabilirsiniz.

Bankalar listesi açık iken DİA logosunun yanında yer alan “+” tuşuna basarak yeni bir sekme açın.

DİA Ana Ekranında iken —> Banka —> Banka Hesapları —> F4-Ekle yaparak tanımlama ekranına erişebilirsiniz.

Daha fazla detay için aşağıdaki videoyu izleyiniz. 

Çek ve Senet işlemlerini aşağıdaki adımları takip ederek yapabilirsiniz.

1.Adım: DİA ana ekranında “Çek-Senet —> Çek-Senet Bordro Listesi —> F4-Ekle” diyerek gerçekleştirebilirsiniz.

Daha fazla bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz. 

Bu işlem için aşağidaki adımları sırasıyla takip ediniz.

Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> F4-Ekle adımlarını takip ederek  karşınıza ödeme ekranı planı gelecektir.

Daha fazla bilgi için aşağıdaki video’yu izleyebilirsiniz. 

Bunun için sırayla aşağıda yer alan adımları takip edin.

Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> Yeni bir ödeme planı eklemek için “F4-Ekle” butonuna basınız.

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz. 

Bunun için sırayla aşağıda yer alan adımları takip edin.

Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> Yeni bir ödeme planı eklemek için “F4-Ekle” butonuna basarak ödeme planı tanımlayacağımız ekrana geliriz.

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz

Bunun için sırayla aşağıda yer alan adımları takip edin.

Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> Yeni bir ödeme planı eklemek için “F4-Ekle” butonuna basarak ödeme planı tanımlayacağımız ekrana geliriz.

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz

Bunun için sırayla aşağıda yer alan adımları takip edin.
Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> Yeni bir ödeme planı eklemek için “F4-Ekle” butonuna basarak ödeme planı tanımlayacağımız ekrana geliriz.
Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz
Bunun için sırayla aşağıda yer alan adımları takip edin.
Cari —> Parametreler —> Ödeme Planları —> Yeni bir ödeme planı eklemek için “F4-Ekle” butonuna basarak ödeme planı tanımlayacağımız ekrana geliriz.
Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz

Teklif fişi oluşturmak için aşağıdaki işlemleri takip ediniz.

1.Adım: Dia ana ekranından “Teklif —> Teklif Listesi” ne tıklayarak teklif listesine giriş yapınız:

2.Adım: Yeni bir teklif oluşturmak aşağıda yer alan “F4-Ekle Verilen butonuna basınız.

Not:  Verilen: Bizim müşterilerimize sunduğumuz tekliflerdir.
Alınan: Bizim satıcılardan aldığımız tekliflerdir.

Daha fazla bilgi için aşağıda yer alan video’yu izleyebilirsiniz.

Sipariş Oluşturma ekranına gitmek için aşağıdaki sıralamayı takip ediniz.

Sipariş —> Sipariş Listesi —> Verilen veya Alınan seçip sipariş oluşturabiliriz.

Not: Verilen: Satıcılara verdiğimiz siparişlerdir.

Alınan: Müşterilerden aldığımız siparişlerdir.

Detaylı bilgi için aşağıdaki video’yu izleyebilirsiniz.

İrsaliye oluşturma veya ekleme ekranına ulaşmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
Fatura —> İrsaliye Listesi —> F4 Ekle diyerek size uygun irsaliye türü ve tipini seçerek oluşturabilirsiniz.
Daha detaylı bilgi için aşağıdaki video’yu izlyebilirsiniz.

Fatura oluşturmak için DİA ana ekranında aşağıdaki adımları takip edin.

Fatura —>  Fatura Listesi —> F4 Ekle diyerek size uygun fatura türünü oluşturabilirsiniz.

Detaylı bilgi için aşağıdaki video’yu izleyebilirsiniz.  

Dia üzerinden rapor almak için aşağıdaki işlemleri takip edebilirsiniz.

2 farklı yerden rapor alabilirsiniz.

1.Yol: Stok —> Raporlar

2.Yol: Cari —> Raporlar

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Eta Yazılım

Rapor alınan ekranlarda CTRL+Q tuşuna basıp gelen ekranda SADECE TOPLAM: E / H parametresini ( E ) EVET yaparsak, dökümlerde sadece toplam bilgileri çıkar.

Yazılım, Yedekleme ve Güvenlik Çözümleri

Evet seçtiğiniz yedekleme motoruna göre yedeklemelerinizi tam ,artımlı yada kademli olarak ayarlayabilirsiniz. Kullanılabilir farklı yedekleme türleri işin oluşturulduğu yedekleme motoruna bağlıdır. Örneğin Windows Imaging, Dosya Çoğaltma, Rsync ve Exchange posta kutusu gibi bazı motorlarını kendi yerleşik ve değiştirilemeyen otomatik yedekleme türleri var. Örneğin Windows imaging işi tam bir yedekleme ile başlar daha sonra artımlı yedeklemelerle devam eder.Geçmiş versiyonların imajları ana yedek içinde gölge kopya olarak görünür ve disk dolduğu zaman eski yedekler otomatik olarak silinir. NTBackup ve Zip gibi Motorlarda, tam, artan ve kademeli yedekleme ile , zamanlama yeteneğini de desteklemektedir.

Web Hizmetleri

Web yazılımları, Web sitelerinin temelini oluşturan HTML işaretleme diline özellikler katmak için kullanılan yazılımlardır. Bu yazılımlar sayesinde web siteleri bir kişinin düzenlemesine ihtiyaç duyulmadan kendisini otomatik güncelleyebilir. Buna örnek vermek gerekirse bir web sitesindeki RSS beslemeleri gösterilebilir. Birçok web sitesinin RSS beslemesi kendisini otomatik günceller.

Kurumsal Hizmetler

Bir yazılımın ya da yazılıma bağlı nesnelerin; Üreticisi tarafından, kullanımına dair belge düzenleyen devlet makamı tarafından, belgelemeyi düzenlemeye yetkili kılınmış makamlar tarafından telifli olduğu belgelenmiş ise nesnenin kullanımı, geliştirilmesi, yeniden yapılandırılması, değiştirilmesi, alıntısının yapılabilmesi gibi hususları belirleyen belgeye yazılım lisansı denmektedir.

Diğer Konular

CEVAP (0044755) Gelir İdaresi Başkanlığı 2015-09-17 10:47 güncelleme tarihi: 2016-05-10 17:06 Sayın İlgili, e-fatura uygulaması kağıt faturanın tabi olduğu hükümlere tabidir. Buna göre e-Fatura uygulamasında her seri kendi içerisinde müteselsil sıraya uygun olarak düzenleneceğinden, atlayan faturalara ilişkin olarak; 1. Yazılımınızın imkan vermesi halinde atlanılan numaralara iptal kaydı düşülmelidir. 2. Bağlı bulunulan Vergi Dairesi Müdürlüğüne dilekçe ile izahatte bulunulması gerekmektedir. Yeni düzenleyeceğiniz faturaları aynı seri numarasını kullanarak en son kesilen fatura numarasından sıra atlamadan ve atladığınız sıra numaralarını kullanmadan devam edebilirsiniz. İyi günler.

1.Yazıcıya alacağımız ayar dökümü için boş bir kağıt yerleştirelim.

2.Yazıcı açık konumdayken aynı anda “LF/FF” ve “Load/Eject” tuşlarına basalım.

3.Ardınan bir defa “Load/Eject”

4.Bir kez daha “Load/Eject”

5.Ayar dökümü yazdırılmaya başlayacak

6.Yazdırma işlemi bittikten sonra yazıcının son yazdığı bilgi “Character Table” olana kadar “Tear Off” tuşuna basalım.

7.”Character Table” menüsüne geldiğinizde “Character Table” nin değeri “pc857” olana kadar “Load/Eject” tuşuna basalım.

8.”Character Table” değeri “PC857″ olduğunda”LF/FF” ve “Load/Eject” tuşlarına aynı anda bastığımızda cihazdan gelecek sinyal Sesi ile Türkçeleştirme gerçekleşmiş olur. Yazıcının varsayılan Sayfa boyutu “12 inch” olarak geliyor.

Yazılım, bir fikir ve düşünsel emek ürünüdür, bu nedenle 12 Mart 2004 tarihli Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında güvenceye alınan sistemlerdir. Lisanslı yazılım ve korsan yazılım nedir ? Yazılım (Software), bilgisayar sistemlerinizi doğru ve etkin çalıştırılmasını sağlayan gelişmiş bilgisayar programlarıdır. Yazılım, bir fikir ve düşünsel emek ürünüdür, bu nedenle 12 Mart 2004 tarihli Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında güvenceye alınan sistemlerdir. Bu güvenceye alınmış bütün yazılımlar “lisanslı yazılım” olarak tanımlanır.

Bir firma, kendi işleri için kullandığı bilgisayar yazılımlarını (bu yazılımlar, işletim sistemi yazılımları olabileceği gibi, e-ticaret, web içerik yönetimi, muhasebe, stok ölçüm vs. yazılımları da olabilir) bizzat yazılımı üreten kişi ya da kurumdan parasal bedel karşılığı alıyorsa, lisanslı yazılım kullanıyor demektir. Tam tersi, eğer kullanılan yazılım, yazılımı üreten firmadan habersiz olarak, üçüncü şahıs ya da kurumlar aracılığıyla çoğaltılmış ise ve bu şekilde temin edilip kullanılıyorsa bunun adına da “yazılım korsanlığı” denir. Korsan yazılım, lisans belgesi taşımayan, üretici firmadan izinsiz olarak, yasadışı yöntemlerle çoğaltılmış yazılımlara verilen addır. Bu tür yazılımların ticaretini, dağıtımını yapmak ve kullanmak “korsan yazılımcılık” kapsamına girer. Firma yönünden lisanslı yazılım kullanmanın avantajları ?Virüs ve hatalı ürün tehlikesine karşı etkin korunma ?Teknik destek güvencesi ?Doğru ve eksiksiz dokümantasyonla çalışma olanağı ?Yazılımı hem düşük maliyetle güncelleştirme hem de bu konulardaki tüm gelişmeleri kısa sürede edinebilme olanağı

Firmanızda korsan yazılım kullanmanın doğuracağı sonuçlar

Cezai sonuçlar: 1.4 seneye kadar, paraya çevrilmeksizin hapis 2.Eksik her bir lisans başına 10-150 bin TL para cezası 3.3 seneye kadar meslek veya ticaretten men 4.Söz konusu araçlara ve bilgisayarlara el konulması Olumsuz imaj sonuçları: 1.Korsan yazılım kullananlar, bu konuları takip eden basın organlarında yer alıp prestij kaybına uğrayabilirler. 2.Firmayla iş yapan müşteriler yönünden güven eksiltici bir durum yaratır. 3.Bazı kurumsal şirketlerin ve kamu kurumlarının ihalelerinden dışlanabilirler. İşletimle ilgili sonuçlar: 1.Korsan yazılım ürünlerinin beraberinde getirebileceği virüsler, bozuk CD´ ler ve hatalı ya da işlevsiz yazılımlar işlerinize zarar verecek, oluşan zarar verimliliğinizi düşürüp yüklendiğiniz maliyetleri arttıracaktır. Yazılımı çalmayı düşünen kişilerin bilgilerinizi de çalmakta sakınca görmeyeceği açıktır. 2.Yetersiz belgelendirme (dokümantasyon) nedeniyle verimsiz ve yavaş bir çalışmanın bedelini ödemek zorunda kalınacaktır. 3.Lisanslı kullanıcılara verilen ürün teknik desteklerinden yoksun kalınacaktır. Her gün yazılımlar daha da büyümekte ve daha çok işlev içermektedir. Teknik destek alınamayan sistemler, aslında ucuza değil daha pahalıya mal olmaktadır. 4.Lisanslı kullanıcılara sağlanan yeni sürümlere yükseltme olanağına sahip olmama ve bu yeni sürüm yazılımlara çok daha uygun maliyetlerle temin edememe neticesinde sistem ölçeklenememektedir. Ekonomimize getireceği olumsuz sonuçlar: 1.Yazılım sektörünün yazılım üretim gücüne engel olur, daha da ötesi, ülkemizin teknolojide ileri düzeye ulaşmış ülkelerin çok gerisinde kalmasına ve o düzeye yetişememesine neden olur. Bunun doğal sonucu, ülkemizin dünyadaki rekabet gücünü ve pazarlarını kaybetmesi olacaktır 2.Yazılım sektörünün hem daha düşük maliyetlerle ürün geliştirmesine ve sunmasına hem de genç beyinlere istihdam yaratma potansiyeline darbe vurabilecektir. 3.Ülkemizin önemli sorunlarından olan kayıt dışı ekonomiye büyük katkı sağlayacak ve vergi gelirleri yönünden hem devlete zarar verecek hem de vergisini ödeyen yazılım firmaları ile bu işin hırsızlığını yapan korsan yazılımcılar arasında haksız rekabet yaratacaktır. 4.Bir ülkenin gelişmişlik düzeyini belirleyen göstergelerden biri de, müzik, kitap, film ve yazılım telif hakları konusundaki özen, saygı ve yaptırım gücüdür. Bu konulardaki eksiklikler ülkemizin çağdaş ülkeler düzeyine gelmesine engel olabilir. 5.BSA tarafından International Data Corporation (IDC) adlı uluslararası araştırma şirketine yaptırılan bir araştırmaya göre Türkiye’de %66 oranında olan korsan yazılım kullanımının %56’ya çekilmesi, yani 10 puan azaltılması, bilişim teknolojileri sektöründe ek 3.000, tüm sektörlerde ek 36.000 istihdamın açılmasına, ekonominin 4 yıllık bir süreçte 1 milyar dolar büyümesine ve yıllık 600 milyon dolar ek vergi kazancının elde edilmesine katkıda bulunur. Tüm bu olumsuz sonuçların ötesinde, asıl düşünülmesi gereken sonuç “ahlaksaldır”. Çünkü yazılım üretimi yapan kişi ve kurumlar, bilgisayarlar ve bağlı birimlerinde kullandığımız, yaşamımızı kolaylaştıran, bize para kazandıran, işlerimizi verimli, hızlı ve etkin yapmamızı sağlayan bilgisayar programları geliştirmek için zaman, para ve en önemlisi yoğun emek harcamaktadırlar. Yarattıkları yazılımların bedellerini onlara değil de kopya yazılım üretip satan korsan yazılımcılara verdiğimizde, yeni ürün ya da yazılımların geliştirilmesi için gereken kaynağı kurutmuş oluruz. Bilgisayar ve yazılım teknolojimizin gelişmesi için bu kaynağa ihtiyaç vardır. Kopyalanmış korsan bir bilgisayar yazılımı aldığınızda, bu para korsan yazılımcılara gider. Böylece bir yanda düşünsel gücünü ortaya döküp emek veren ama buna rağmen mağdur olan yazılım sektörüyle, diğer yanda kısa yoldan ve emek vermeden para kazanma yolunu seçen uyanık, ama emek ahlakı olmayan korsan yazılımcılar arasında haksız rekabetin sürmesine neden olabilirsiniz.

Aşağıdaki adımları takip ederek mail kurulumunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

E-Fatura

e-Fatura, dijital dünyanın firmaların hayatını kolaylaştırmaya yönelik özelliklerini barındıran, taraflar arasında standart oluşturarak faturaların güvenli ve hatasız şekilde dolaşımını sağlamak amacıyla T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürürlüğe konulan uygulamadır.

Geleneksel fatura yöntemine kıyasla tüm faturalama akışınızı çok daha hızlı, verimli ve avantajlı bir şekilde yönetmenizi sağlar.

2015 yılında brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan bir mükellef, 01/01/2017 tarihi itibariyle e-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır. 2016 yılında brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan bir mükellef için de şu an aynı durum geçerli olup, mükellef 01/01/2018 tarihi itibariyle e-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır. GİB tarafından farklı bir tebliğ yayınlanmadıkça bu durum takiben yıllar için de geçerli olacaktır.

GİB’in yayınladığı yasal mevzuata göre, 397 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ’nin yayımı ile birlikte Elektronik Fatura Uygulaması (e-Fatura Uygulaması) hizmete alınmış bulunmaktadır.

e-Fatura Uygulaması, tanımlanan standartlara uygun e-Faturaların, tarafları arasında güvenli ve sağlıklı bir biçimde dolaşımını sağlamak amacı ile oluşturulan uygulamaların genel adıdır.

e-Fatura Uygulamasından yararlanan kullanıcılar;

 

  • Sistemde kayıtlı kullanıcılara e-Fatura gönderebilir,
  • Sistemde kayııtlı kullanıcılardan e-Fatura alabilir,
  • Gönderilen veya alınan e-Faturalarını bilgisayarlarına indirerek elektronik ortamda muhafaza ve istendiğinde ibraz edebilirler.

416 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 232’nci maddesi uyarınca fatura düzenlemek zorunda olan mükellefler e-Fatura Uygulamasından yararlanabilmektedir. e-Fatura düzenlemek ve göndermek isteyen mükelleflerin öncelikle e-Fatura Uygulaması üzerinde, kendilerine ait bir Kullanıcı Hesabı oluşturmaları gerekmektedir.

Kullanıcı Hesabı tanımlanan mükellefler e-Fatura Uygulamasını entegrasyon yoluyla veya e-Fatura Portali aracılığı ile kullanabilecektir.

Gönüllülük esasına dayalı olarak, isteyen her firma e-Fatura sistemine geçiş yapabilir. e-Fatura’nın avantajları sayesinde gönüllü geçiş yapan firmaların sayısı giderek artmaktadır.

e-Fatura, kağıt fatura ile birebir aynı hukuki niteliklere sahiptir, bu bakımdan hiçbir farkı yoktur. Ancak oluşturma-kargolama-gönderme-saklama gibi süreçler dikkate alındığında e-Fatura, zamandan ve mekandan sağladığı tasarruf ile kağıt faturaya kıyasla üstün avantajlar sunan dijital bir uygulamadır.

Kargo takip süreçleri ortadan kalktığı için faturalarınızın kaybolma riski de ortadan kalkmış olur ve tahsilat ile ödeme süreçleriniz kısalır, nakit akışınız hızlanır.
Faturalarınızın oluşturulmasından gönderilmesine dair tüm operasyonel süreçlerin yönetiminde zaman ve maliyet tasarrufu sağlayabilir, iş yönetiminizi verimli hale getirirsiniz.
Özel entegratör ile çalışmayı tercih ettiğiniz taktirde, gelecek mevzuat değişikliklerine uyum sağlama, destek, operasyon,maliyet vb. konularda firmanıza avantaj sağlayabilirsiniz.
Özel entegratörün Bulut uygulamasıyla istenen faturaya; her yerden, kolay ve hızlı erişim sağlayabilirsiniz.

e-Fatura’ya geçiş yapmaya karar verdiğiniz anda ilk olarak Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne mali mühür başvurusu yapmaktır. Sonrasında seçtiği yöntem doğrultusunda e-Fatura başvurunuzu elektronik ortamda veya posta yoluyla yapabilirsiniz.

Hayır. e-Fatura uygulamasına geçiş yaptıktan sonra, e-Fatura kullanıcılarına kağıt fatura düzenleyemezsiniz.

e-Fatura sistemine geçiş yaptıktan sonra 7 gün süre ile kağıt fatura kesmeye devam edebilirsiniz.